Strona fazon.pl wykorzystuje pliki cookies.

Daj się poznać

Zakładamy własną firmę, sprzedajemy produkt lub usługę. Tylko skąd wziąć klientów, którzy kupią to, co robimy? Trzeba dać się poznać i na początek nie musimy mieć wykształcenia marketingowego i sztabu ludzi.

Warto pamiętać tylko o kilku podstawach i poszukać ludzi, którzy nam pomogą w pokazaniu naszej firmy. Nie zawsze trzeba za wszystko płacić, czasem udaje się to zrobić na zasadzie przysługi – ty mi zrobisz logo, ja pomogę Ci w sprzedaży twoich produktów na mojej stronie internetowej.


Na starcie ważne jest wymyślenie nazwy naszej firmy, powinna dobrze brzmieć, wpadać klientom w ucho i przede wszystkim kojarzyć się z profilem prowadzonej działalności. Najważniejsze, by była oryginalna, dobrze ją skonsultować z rodziną, znajomymi. Tobie może wydawać się, że wymyśliłeś coś fantastycznego, tymczasem dla osób z zewnątrz słowa mogą być trudne do wypowiedzenia. Ważne jest także opracowanie logotypu, który musi być łatwo zauważalny i prosty do zapamiętania. Logo często jest konstruowane z liter, wchodzących w skład nazwy firmy lub zawiera jakiś element graficzny charakterystyczny dla danej działalności. Logo powinno podkreślać i podsumowywać wizerunek przedstawianego firmy. Nie powinno być skomplikowane, bo będziemy go często używać na dokumentach, wizytówkach, stronie www.


Prostą stronę internetową nie jest dziś trudno zbudować, ważne by była czytelna i by łatwo było na niej znaleźć najważniejsze informacje i kontakt. Dobrze jest ją tak skonstruować by wpisywany w wyszukiwarkę produkt czy usługa, pokazywały nasza firmę na pierwszej stronie. Przyjazna i dobrze wypozycjonowana strona to w końcu wzrost sprzedaży.


Możemy też wykupić reklamę w internecie i pokazywać ją na forach, które skierowane są do osób jakie są naszą grupa docelową sprzedaży np. młode mamy – sklep z ubrankami dla dzieci.


Internet to oczywiście tylko jedna z form reklamy, choć to bardzo ważne by tam istnieć. Warto pamiętać o reklamie tradycyjnej – pokazaniu firmy i jej oferty za pomocą plakatu, ulotki, czy droższych rozwiązaniach - w prasie, radiu. No i kontakty osobiste.


Zaopatrzeni w wizytówki możemy zacząć poznawać ludzi przez których możemy dotrzeć do potencjalnych klientów, zwłaszcza jeśli chcemy sprzedać coś firmom.
Jednym z najczęściej stosowanych pomysłów na zaistnienie w branży i nawiązanie bezpośredniego kontaktu z klientem jest udział w targach branżowych, konferencjach branżowych. Możemy tam poznać ludzi, którzy polecą nas firmom, sami rozważą kupienie naszej oferty do firm w jakich pracują. Nie zawsze te kontakty przekładają się od razu na sprzedaż, ale zazwyczaj owocuję po jakimś czasie, zwłaszcza jeśli dbamy o ich podtrzymanie.


Budowanie sieci kontaktów zawsze jest korzystne, czy to wymiany wzajemnych usług czy do prezentacji oferty. Spójny przekaz do potencjalnych klientów, profesjonalizm w kontaktach mailowych i osobistych zawsze procentuje ponieważ buduje markę. A to co markowe zawsze jest w cenie. Czasami warto coś zrobić za darmo, po to by pokazać swoją wiedzę, kompetencję, ofertę. Nie od razu przecież wszystko przekłada się na sprzedaż.


Książek o działaniach marketingowych dla małych firm jest dużo, można tez poczytać artykuły w internecie. Ale nikt za nas nie wymyśli co chcemy pokazać i nie odbierze nam naszych kompetencji.

 

 

Źródło: FAZON